Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
21 september, 2024, 07:39

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: checken van de brandstofpomp  (gelezen 2008 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
checken van de brandstofpomp
« Gepost op: 20 december, 2008, 19:58 »
Hallo hallo!

mijn startmotor draait als nieuw maar nou lijkt het alsof er geen brandstof aangevoerd word, de eerste poging wil hij vaak niet. Nou lees ik in de vraagbaak om eerst het relais te testen, dan de voeding en anders de pomp te vervangen.

Bij het testen van de relais word heel leuk gepraat over hulpkabel V.A.G 1348/3-2 en V.A.G1348/3A op aansluiting 4 van de relaisplaat en de ander op de + van de accu... maar die kabels heb ik natuurlijk niet. Is er een andere methode voor?

Groeten Kense
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline Moses35i

  • Administrator
  • 35i Uberspammer
  • ***********
  • Berichten: 8153
  • Karma: +42/-1
  • Woonplaats: irgendwo
checken van de brandstofpomp
« Reactie #1 Gepost op: 21 december, 2008, 00:59 »
Klink alsof je bij de eerste start niet voldoende druk hebt.
Draait de pomp wel als je deze recshtreeks op de/een accu kort aansluit? of staat er wel spanning op de desbetreffende aansluitingen als je probeert te starten.

Het kan ook nog de drukaccumulator zijn (geloof dat die zo heet). Als deze niet goed meer is kan de brandstofdruk in de leidingen eerst te laag zijn waardoor de eerste start niet altijd lukt. 2e poging werkt dan wel omdat er dan weer voldoende druk in de leidingen aanwezig is.

Geen idee hoe je zo'n ding kan testen. Check eerst de electronica voordat je hiermee bezig gaat.

Comfort? Wat is dat? Bloed pissen zul je!

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
checken van de brandstofpomp
« Reactie #2 Gepost op: 21 december, 2008, 10:27 »
Citaat van: "Moses"
Het kan ook nog de drukaccumulator zijn (geloof dat die zo heet). Als deze niet goed meer is kan de brandstofdruk in de leidingen eerst te laag zijn waardoor de eerste start niet altijd lukt. 2e poging werkt dan wel omdat er dan weer voldoende druk in de leidingen aanwezig is.


Druk accumulator  :confused: Wass ist Dass? word nergens genoemd bij het hoofdstuk over de elecktronische inspuiting. Wel het absortie-koolfiltersysteem... Vangt toch ook de druk op na het uitzetten van de motor?
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
checken van de brandstofpomp
« Reactie #3 Gepost op: 21 december, 2008, 22:05 »
Citaat van: "35i-cruiser"
Citaat van: "Moses"
Het kan ook nog de drukaccumulator zijn (geloof dat die zo heet). Als deze niet goed meer is kan de brandstofdruk in de leidingen eerst te laag zijn waardoor de eerste start niet altijd lukt. 2e poging werkt dan wel omdat er dan weer voldoende druk in de leidingen aanwezig is.


Druk accumulator  :confused: Wass ist Dass? word nergens genoemd bij het hoofdstuk over de elecktronische inspuiting. Wel het absortie-koolfiltersysteem... Vangt toch ook de druk op na het uitzetten van de motor?
op de sloop ff een pompie halen  :wink: die komt er vast wel een keertje in  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline 35i-cruiser

  • 35i A-holic
  • ******
  • Berichten: 3978
  • Karma: +9/-0
  • Woonplaats: Wageningen
checken van de brandstofpomp
« Reactie #4 Gepost op: 22 december, 2008, 15:02 »
Heb in nijmegen eentje nieuw gespot op MP  :wink:

Maar ff terugkomende op die accumulator... Zit alleen in niet of deels elecktronische onstekingen (K-jet, digifant) zei de monteur... een ABS is toch volelektronische mono-point?
35i: Geschikt voor alle leeftijden.
-Passat '93 wanneer droog/geen pekel                                     -Golf 1 cabrio '84 voor mooi weer
-Honda Pan European ST-1100 ABS/TCS '93 voor mooi weer      -Volvo V40 T4 '97 motorrevisie project          -Seat Arosa '00 daily