Recente berichten

[01 april, 2024, 21:31]

[04 december, 2023, 17:05]

[30 november, 2023, 21:40]

[06 oktober, 2023, 23:25]

[27 juli, 2023, 11:59]

[22 april, 2023, 20:03]

[26 januari, 2023, 17:56]

[10 januari, 2023, 23:07]

[10 januari, 2023, 22:40]

[29 december, 2022, 14:18]

[24 december, 2022, 16:29]

[18 oktober, 2022, 20:16]

[12 augustus, 2022, 23:53]

[04 augustus, 2022, 08:43]

[20 juli, 2022, 21:01]
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
26 juni, 2024, 16:38

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Auteur Topic: Koppelings pedaal  (gelezen 3407 keer)

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline lisab4

  • Passat goeroe
  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 525
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Belgium
Koppelings pedaal
« Gepost op: 27 december, 2012, 18:37 »
Als ik m'n koppelings pedaal induw maak hij zo een piepend geluid. iemand een idee? Ik ken niets van die dingen, maar zit daar een hydraulische cilinder achter ofzo die verstorven kan zijn?

Offline Spenkie

  • 35i Gebruiker
  • **
  • Berichten: 68
  • Karma: +0/-0
Re: Koppelings pedaal
« Reactie #1 Gepost op: 27 december, 2012, 18:55 »
is het niet gewoon je pendaal wat piept?
Beetje vet er tussen spuiten en klaar?

Of komt het piepend geluid vanuit het motorruim?
Vw Passat 35i b3 Variant 2.0 8v
Seat Arosa 1.4 16V
Vw Polo 6N 1.6 8v

Offline lisab4

  • Passat goeroe
  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 525
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Belgium
Re: Koppelings pedaal
« Reactie #2 Gepost op: 27 december, 2012, 20:32 »
Nou, ik voel ook dat het pedaal moeilijker "pompt" ofzo. heb iets gelezen over een slave cilinder. Zit dat achter dat pedaal?

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Koppelings pedaal
« Reactie #3 Gepost op: 27 december, 2012, 21:04 »
Nou, ik voel ook dat het pedaal moeilijker "pompt" ofzo. heb iets gelezen over een slave cilinder. Zit dat achter dat pedaal?
kruip eerst maar es onder het stuur met WD40 dat kost het mnst daarna kun je die koppelingcilinder altjd nog vervangen  :wink:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline lisab4

  • Passat goeroe
  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 525
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Belgium
Re: Koppelings pedaal
« Reactie #4 Gepost op: 27 december, 2012, 21:06 »
Aha, dus daar zit echt een cilinder achter? ken niets van koppelingen :p

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Koppelings pedaal
« Reactie #5 Gepost op: 27 december, 2012, 21:09 »
Aha, dus daar zit echt een cilinder achter? ken niets van koppelingen :p
er zitten 2 koppelingscilinders , 1 bij het pedaal en 1 op de bak .....tjetjing !!!!! en ontluchten is ook net ff iets anders als normaal maar dat hoor je wel als je er aan toe bent  :mrgreen:
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P

Offline lisab4

  • Passat goeroe
  • 35i Beginner
  • ***
  • Berichten: 525
  • Karma: +0/-0
  • Woonplaats: Belgium
Re: Koppelings pedaal
« Reactie #6 Gepost op: 27 december, 2012, 21:10 »
Dan kijk ik wel even om die bij het pedaal te vervangen. na 340.000KM zal dat wel eens nodig zijn :p Thanks!

Offline jetta16v

  • Globaal Moderator
  • 35i Uberspammer
  • **********
  • Berichten: 10980
  • Karma: +44/-2
  • Woonplaats: somewhere in the Netherlands
Re: Koppelings pedaal
« Reactie #7 Gepost op: 27 december, 2012, 21:21 »
Dan kijk ik wel even om die bij het pedaal te vervangen. na 340.000KM zal dat wel eens nodig zijn :p Thanks!
ok het ontluchten moet andersom gebeuren , benodigdheden : oliespuitje ( liefst een nieuwe ) , doorzichtig slangetje , remolie DOT4 , sleutel voor ontluchtingsnippel , als je ze alletwee gaat vervangen dan is het beter en handiger om verkeerd om te ontluchten , je doet remolie in het oliespuitje ( http://klus-info.nl/oliespuit ) en doet het doorzichtige slangetje over de tuit ( bijna Durex  :mrgreen: ) en je pompt de olie tot het eruit stroomt dan draai je de ontluchtingsnippel los en zet het slangetje erop en begint langzaam te pompen tot er geen bubbels meer in je reservoir komen en het nivo stijgt , dit doe je bij allebei de cilinders daarna test je of ze hun werk goed doen zo niet dan herhaal het bovenstaande nog een keer  :mrgreen:

cilinder op de bak is het makkelijkste om te doen
it is what it is , and isn't it what it is then it aint what it is :-P