0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.
dus.............nu is het co gehalte goed maar de auto loopt onregelmatig hij slaat bijna uit en dan ineens pakt ie hem weer op als er massa draad van relais van de lpg instalatie loshalen loopt ie weer goed maar co weer te hoog kan het relais kapot zijn of niet geod werken ?dus nog niet gekeurd want draait stationnair te onregelmatig HELP WANTED
Als je ons meetwaarden geeft van de 4-gas meting en de lambdasonde en aangeeft wat er gebeurd bij welke omstandigheden dan kan er diagnose gesteld worden.-Loopt de auto slecht op benzine of op lpg?-Als de motor op benzine draait is het mengsel dan rijk of arm(lamda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning(hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?-Als de motor op LPG-draait is het mengsel dan rijk of arm(lambda-waarde?), wat geeft de lambdasonde voor een spanning (hoeveel Volt?), wat zijn de overige waarden van de 4-gasmeting?Wat is de draadkleur van het lpg-relais dat je bediend, deze lpg-installatie heeft minstens 4 relais dus het zegt nog niks. Als je de het relaisdraadje los haalt draait de motor dan op lpg of op benzine?
hmm, blijft moeilijk voor me een goed beeld te vormen.De foutcodes die je geeft hebben alle drie te maken met de waarde van de lambda-sonde13 Geeft aan dat er geen wisselend signaal wordt gemeten. Deze foutcode onstaat als de motor min 2 minuten loopt en het signaal tussen de 0,37 en 0,53 Volt is blijven hangen43 geeft aan dat wanneer je aan het rijden bent en je het gas los laat de lambdasonde nog steeds een waarde van boven de 0,45Volt geeft. De lambdasonde moet dat minder dan 0,1 Volt geven aangezien dan de brandstoftoevoer wordt uitgeschakeld.45 geeft aan dat de waarde van de lambdasonde boven de 0,7Volt is blijven hangen gedurende 20 seconden.Het relais waar je met de massa-draad aan het spelen bent, zit die draad oorspronkelijk aangesloten op de carosserie of een andere massa, of is deze verbonden met de lpg-computer? Welke kleur heeft deze draad? (bruin op positie 85?)-Er is een relais met carrosseriemassa verbonden en dat is het hoofdrelais van de lpg en deze is plus geschakeld, maar als je dan de massa los haalt dan schakel je zelf het systeem over naar benzine en zal hij weer goed lopen. Ik raad je aan om nu toch echt te gaan meten welke waarden er van de sonde af komt en bij de computer aankomt, mogelijk dat er ergens in de bedrading van de lpg-kabelboom spanning verloren gaat. Ik weet niet of je de lpg-computer al gevonden hebt. Deze is meestal onder het dashboard weggewerkt bij dit systeem. Het is een vierkant blikken ding met 2 blauwe stekkers
Arjen heeft de gasklep schoongemaakt nadat hij lpg monteur in de buurt van zijn werk even gevraagthad wat er aan de hang kon zijn daarna accu polen een uurtje los gehad daarna paar minuten laten lopen en nu zijnde fout codes van lpg systeem eruit morgen weer co laten meten zodra ik meer weet dan zal ik het uiterraard hier plaatsen
Citaat van: "babsvw"Arjen heeft de gasklep schoongemaakt nadat hij lpg monteur in de buurt van zijn werk even gevraagthad wat er aan de hang kon zijn daarna accu polen een uurtje los gehad daarna paar minuten laten lopen en nu zijnde fout codes van lpg systeem eruit morgen weer co laten meten zodra ik meer weet dan zal ik het uiterraard hier plaatsen ik had dat kreng in de fik gestoken wat een k*thok
dus hij mag weer een jaar